Otomobillerin teknik özelliklerini ve fotoğraflarını düzenli olarak üreticilere açıklayan Çin Sanayi ve Enformasyon Teknolojileri Bakanlığının verilerine göre, YU7’nin dört tekerlekten çekişli versiyonlarının CLTC menzilleri sırasıyla 670 km, 750 km ve 760 km olarak belirlendi. Çin’in yakıt tüketimi ve menzil test döngüsü son derece iyimser olsa da, bu rakamlar yakın zamanda yenilenen ve CLTC verilerine de sahip olduğumuz Tesla Model Y ile karşılaştırıldığında oldukça iyi.
Bu verilere göre yeni Xiaomi, baz modeli 593 km menzile sahip olan Tesla’yı menzil konusunda geride bırakırken, dört tekerlekten çekişli versiyonu ise CLTC çevriminde 719 km yol kat edebiliyor. Xiaomi, baz model için menzil rakamlarını henüz açıklamadı ancak dört tekerlekten çekişli versiyonlar Tesla’dan daha iyi menzile sahip. Xiaomi, YU7 için pil kapasitelerini henüz açıklamadı.
YU7’nin Tesla’dan oldukça büyük olduğunu düşündüğünüzde, daha fazla menzile sahip olması daha da etkileyici hale geliyor. Yeni Model Y’nin uzunluğu 480 cm iken YU7’nin uzunluğu 500 cm’dir. Ayrıca Tesla’nın 289 cm’lik dingil mesafesine kıyasla 300 cm’lik önemli ölçüde daha uzun bir dingil mesafesine sahip. Bu ona kabinde daha fazla alan kazandıracaktır.
Xiaomi YU7’nin nihai fiyatı henüz bilinmiyor ancak yerel medya, baz modelin yaklaşık 33.000 euro’ya mal olacağını öne sürüyor. Bu, aracın Çin’de 263.500 yuan (yaklaşık 34.900 avro) fiyata satılan Tesla’dan daha ucuz olacağı anlamına geliyor.
Ancak bu otomobilin Çin pazarı dışındaki Tesla ve diğer rakiplerine tehdit oluşturması söz konusu olmayacak. Xiaomi, araçlarını kendi pazarı dışında satmıyor ve şu anda bunun değişeceğine dair bir belirti yok.
More Stories
ÖTV düzenlemesi yerli otomobile yaramadı
LPG’ye zam geldi, akaryakıtta tabela değişti
Akaryakıta bir zam daha geliyor